دیلماج
چه چیز سخت تر از گفتن از خود است!
Monday, August 23, 2004
خانه
ساختند.حالا دیگر می شود رفت تویش نشست زندگی کرد و دیگر هیچ چیز را به یاد نیاورد .ساختند .مجتمعی مسکونی ساختند.اما قبلش باید ویران می شد پس ویران ساختند و ساختند و اصلا به روی خودشان نیاوردند که اینجا قبلا خانه ای بوده است که اینجا گوشه ای از گذشته این مملکت بوده است که اینجا خانه میرزا کوچک خان جنگلی بوده است.که میرزا کوچک خان جنگلی آدم بزرگی بوده است که سرش را برای این مملکت داده است. .ساختند.آخر طفلک مالک فعلی اینجا را خریده است پول داده است پس مالکیت خصوصی چه می شود به درد اینجا ها اگر نخورد به درد کجا بخورد.آپارتمان ساختند خانه میرزا کوچک خان جنگلی را ویران کردند و آپارتمان ساختند.گذشته می خواهیم چه کار .آگر گذشته خود را بشناسیم که آن وقت نمی توانند هر خاکی خواستند بر سر آینده مان بریزند پس ساختند آپارتمان ساختند و اصلا به آن همه تقلای روشنفکران گیلان برای متوقف کردن این ویرانی وقعی نگذاشتند. امضا چند آدم بزرگ ،چند آدم فرهیخته پای فراخوان مجله گیلوا برای جمع آوری پول و باز پس گیری خانه میرزا کوچک باشد خوب است.اصلا بگو این جا خانه ای تاریخی نبود یعنی نفس این همه فرهیخته خواسته آنان به هیچ نمی ارزید که حتی پاسخی به آن نداید..
از" استاد سرا" دیگر خوشم نمی آید از دیدن آن آپارتمان از دیدن این همه وقاحت از دیدن این فاجعه فرهنگی بیزارم. همیشه بچه های فامیل که به رشت می آمدند اول می بردمشان "سلیمان داراب" و مقبره میرزا را نشانشان می دادم و بعد هم می بردم"استاد سرا" محله او را به آنها نشان می دادم.در خانه اش همیشه بسته بود هیچ وقت موزه نبود و من به خود می گفتم آن وقت که بخواهم بچه خودم را به دیدن خانه اش بیاورم موزه ای در اینجا ساخته اند و من به کودکم خواهم گفت اینجا بخشی از گذشته توست. و حالاساختند موزه نه،ویرانه ، ویران ساختند خانه میرزا کوچک خان جنگلی ،گوشه ای از تاریخ کشورمان، را ویران ساختند.
1 Comments:
Blogger ... said...
ویران ساختند اما نه اینک و نه یک ساختمان را ... آنگاه که میرزا را یک فرد صرفا مذهبی تسبیح به دست دائم در حال نماز نمایاندند ، ویران کردند چهره یک انقلابی معترض روشنفکر را در اذهان آیندگان ...