دیلماج
چه چیز سخت تر از گفتن از خود است!
Saturday, January 21, 2006
می گویند تنها کسی که اجازه داشت در حضور احمد شاه مسعود سیگار بکشد استاد "چنگیز پهلوان "بود.چقدر من هر دو نفر این ها را دوست دارم.
کی بود که آقای پهلوان گفت دانشجویان به جای حمایت از آقای فلان و یا جنبش بهمان(او اسم برد من اما حالا از آوردن اسمشان حتی اکراه دارم ) بهتر است به فکر راه انداختن سندیکایی در جهت حمایت از خودشان باشند تا فردا اگر کسی دستگیرشان کرد یا مشکلی برایشان پیش آمد یکی باشد به دادشان برسد چون مطمئن باشید نیروهای حکومتی هیچ گاه کمترین کاری برایشان نخواهند کرد.کاش حرفتان را گوش کرده بودیم آقای پهلوان !کاش کمی اهل مطالعه بودیم!
راست است که آمر صاحب سال 76 از شما درباره ی دوم خرداد و این ماجراها می پرسد و شما می گویید"این ها مخصوص جوامع در حال گذار است،می آیند و می روند"راست است؟ یعنی شما از همان موقع این قدر مطمئن و دقیق می دانستید استاد عزیز؟هرگز کسانی را که نمی گذارند صدای کسانی چون شما به گوشمان برسد نمی بخشم.
یاد غلامحسین صالحیار به خیر :که می گفت این ها(اشاره به جامعه و توس و خردادو ...) که در ایران در می آیند روزنامه به معنای حرفه ای نیستند،"من چهل سال سابقه ی روزنامه نگاری دارم اما به من مجوز انتشار روزنامه نمی دهند ،آن وقت عبدالله نوری مجوز انتشار روزنامه دارد."
آن موقع این حرف را به خوبی درک کردم ولی الان با تمام وجود دردش را حس می کنم اگر صالحیار می توانست روزنامه در بیاورد آن وقت ما حرف های شما را هم می شنیدیم آقای پهلوان ،نه؟